ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ Ο.Π.Ο.Τ.Τ.Ε. (ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΤΡΙΤΕΚΝΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ)

Τρίτη 2 Ιουνίου 2015









 Η Ε.Ε.Φ κατόπιν ανοιχτού διαλόγου με τα μέλη της σχετικά με τα θέματα της Φυσικής κατεύθυνσης  στις Πανελλαδικές εξετάσεις της Γ΄τάξης Ημερησίου και Δ΄τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι στις 29-05-2015 έχει να δηλώσει τα κάτωθι:
  Η αποφράδα ημέρα της άλωσης της Πόλης συνέπεσε με την αποφράδα ημέρα της αποτυχίας των υποψηφίων στη Φυσική. Αποτυχία, που πέραν της βαθμολογικής καταβαράθρωσης, έχει πολλαπλές κοινωνικές και ψυχολογικές συνέπειες για τους μαθητές και τις οικογένειές τους.
Αρκούσε ένα αντιπαιδαγωγικό  διαγώνισμα για να καταδείξει όλες τις αδυναμίες του Ελληνικού Εκπαιδευτικού συστήματος που δεν είναι κατά βάση το εξεταστικό ζήτημα. Δεν θα λύσει τα προβλήματα της Εκπαίδευσης  ένα καλύτερο εξεταστικό σύστημα. Οι μαθητές στην πραγματικότητα καλούνται να δείξουν τις πνευματικές, συναισθηματικές και γνωστικές  ικανότητες τους στη Γ΄Λυκείου, ενώ μέχρι τότε επιβραβεύεται πρακτικά η ελλάσον προσπάθεια. Οι μαθητές μεταφέρονται από τάξη σε τάξη σχεδόν υποχρεωτικά, άσχετα από το επίπεδο που κατανόησαν την ύλη.
Οι κύριες στρεβλώσεις που διαπιστώνονται είναι:
•Η πληθώρα μαθημάτων στο Λύκειο, με αντικείμενα εξ ορισμού διαφορετικά, με συνέπεια την πολυδιάσπαση των μαθητών.
•Η εκτενής ύλη, με συνέπεια την υποχώρηση της ποιότητας έναντι της ποσότητας και την επιδερμική μελέτη των επιστημονικών αντικειμένων.
•Η ολιγόωρη διδασκαλία πολλών μαθημάτων, είτε μονόωρη είτε δίωρη, με συνέπεια οι διδάσκοντες να αγωνίζονται να «ξεπετάξουν» την ύλη που καθορίζεται από το Υπουργείο, χωρίς να εμπεδώνεται επαρκώς από τους μαθητές.
•Η έλλειψη επαρκούς διδακτικού προσωπικού, που συνήθως καλύπτεται με μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις, συχνά και μετά τα Χριστούγεννα!!!
•Η ανάθεση διδασκαλίας εξαιρετικά απαιτητικών επιστημονικών αντικειμένων, ως δεύτερες αναθέσεις, σε ανεκπαίδευτο προσωπικό, με συνέπεια την ανεπαρκή παροχή εκπιαδευτικών υπηρεσιών στους μαθητές.
Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, αγωνιώντας για το μέλλον της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο Λύκειο, προτείνει:
•Τη σημαντικότατη αύξηση των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων κατεύθυνσης, ώστε οι διδάσκοντες και οι μαθητές να έχουν επαρκή χρόνο να εντρυφήσουν στα επιστημονικά αντικείμενα που οι υποψήφιοι θα κληθούν να διαγωνιστούν. Με τον τρόπο αυτό θα ελαχιστοποιηθεί ποιοτικά, στο μέτρο του δυνατού, η χαοτική απόσταση μεταξύ διδακτέας ύλης και εξεταζομένων θεμάτων στις εξετάσεις.
•Τη διατήρηση της ύλης στα ίδια επίπεδα. Οποιαδήποτε αύξησή της ουσιαστικά θα ακυρώσει την εκπαιδευτική διαδικασία εντός σχολικής αιθούσης και θα εξαναγκάσει τους μαθητές στην ολοκληρωτική εξωσχολική ενίσχυση.
•Την έναρξη άμεσου και ουσιαστικού διαλόγου για τον καθορισμό των απαιτήσεων, ποιοτικών και ποσοτικών, των γνώσεων που επιθυμούμε από τους μαθητές μας. Αυτή τη στιγμή διαπιστώνεται τεράστια απόκλιση μεταξύ των γνωστικών ικανοτήτων των μαθητών που αποφοιτούν από το Λύκειο και  των ελαχίστων απαιτήσεων των σχολών στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ.
 Η Φυσική που διδάσκεται σήμερα στα σχολεία πρακτικά σταματά  στο 1850! Από την επόμενη σχολική χρονιά η Φυσική στη Γ΄Λυκείου θα διδάσκεται για 3ώρο. Με τα θέματα που ζητάει το Υπουργείο και την ύλη που πρέπει να βγεί, οδηγεί τους υποψηφίους  σε λύσεις εκτός Λυκείου. Έτσι τα παιδιά, βιώνουν  τις κοινωνικές ανισότητες στο πετσί τους από την πρώιμη εφηβεία τους. Θα περίμενε κανείς άλλα από μια αριστερή κυβέρνηση. Με αυτήν την «ποιότητα θεμάτων» προάγεται ο θεσμός της «αριστείας» στο έπακρο. Κι ας είναι ο υπουργός μας εναντίον της. Μόνο που προάγεται η οικονομική αριστεία, αυτός που μπορεί να πληρώνει, ακόμα και με αφαίμαξη της οικογένειας. Και στο τέλος, οι πραγματικά άριστοι θα φύγουν για έξω, για να μείνει εδώ η οικονομική ελίτ, που θα διαιωνίσει την κληρονομούμενη ανισότητα.
 Πρέπει να δοθεί ένα τέλος στα αντιπαιδαγωγικά διαγωνίσματα που κάνουν τους  διαγωνιζόμενους  να κατέρχονται στις πανελλήνιες με την αίσθηση ότι είναι αμνοί προς θυσία. 
Συμμετείχαν στη φετινή επιτροπή ΚΕΕ συνάδελφοι τις Δευτεροβάθμιας που είχαν  επαφή με τη σχολική πραγματικότητα και επέτρεψαν να δοθούν αυτά τα θέματα; Ένα επιτυχημένο διαγώνισμα κρίνεται και από το πόσο διαβαθμισμένης δυσκολίας ήταν τα θέματα. Το υπουργείο είναι ευχαριστημένο με τα αποτελέσματα;
Κε πρωθυπουργέ δεν υπάρχουν χρονικά περιθώρια για πειραματισμούς κάθε είδους στην Παιδεία. Στείλτε τώρα στο σπίτι τους μαθητευόμενους μάγους.
     Η επιτροπή Παιδείας της ΕΕΦ
1/6/2015

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου